Veelgestelde vragen over bestellingen | bijna Pasen

Pasen is druk. Veel mensen willen samen genieten deze dagen van een ontbijtje of een lekker taartje. Bestellen is daarom slim en fijn. We krijgen rondom feestdagen altijd veel vragen over bestellingen. Ook nu weer:

Moet ik al betalen?

Niets moet. Maar als de bestelling al betaald is, dan is het enkel pakken en meegeven. Dit bevordert dus de snelheid.

Ik wil graag iets bestellen wat niet op de lijst staat, kan dit?

We hebben een uitgebreide bestellijst gemaakt. Hierop staan de producten de we deze dagen maken. Niet alle broodsoorten staan er op en ook niet al onze ontbijtjes. Zo houden we het overzicht en blijft het voor de bakkers ook werkbaar. Onze bakkers zijn natuurlijk kanjers, maar ze kunnen niet googelen en een taart maken kost ook bij ons tijd. Daarom hebben we een selectie gemaakt. Met nog steeds heel veel soorten!

Waarom moet ik toch nog wachten ook al heb ik besteld en al betaald?

Reeds betaalde bestellingen kunnen ‘achterom’ via ons pick-up point opgehaald worden. Dit gaat al sneller dan in de winkel. Omdat wij nog steeds klanten zelf helpen en we je bestelling ‘even’ moeten pakken. Bestellingen liggen op alfabet per product klaar. Een pistolet kan nu eenmaal niet bij een taart in de koeling liggen. We moeten dus een rondje rennen en pakken alles zo snel mogelijk, met een extra check om fouten te voorkomen. Tip: neem een kratje of tas mee, dan kunnen we daar alles meteen inzetten.

Ik wil nog bestellen, maar ben te laat. Er is wel vrije verkoop toch?

Je bent te laat, kan gebeuren. Of er komt ineens toch iemand op de koffie en je wilt nog wat lekkers presenteren. We zorgen ervoor dat er zeker nog wat in de winkel ligt, maar de keuze is beperkt en bestellingen gaan voor. We kunnen dus niet zeggen of er juist om 7 uur veel ligt of dat we om 8 uur tijd hebben om de winkel aan te vullen. Maar één ding is zeker, niemand zal iets tekort komen.

Kan ik nog iets wijzigen? Ik wil toch graag…

Wijzigen kan tot 3 dagen voor het afhalen van je bestelling. De producten zijn dan natuurlijk nog niet gemaakt, maar alle voorbereidingen zijn al wel getroffen (Lees hier nogmaals het Reijzen met de bakker voor alle stappen voordat je bestelling daadwerkelijk met de klant meegaat), grondstoffen zijn ingekocht en alle zakken en dozen liggen per product op alfabetische volgorde. Even een sesampistolet omwisselen met een maltkornbroodje is dus niet zo evident als het over duizenden broodjes gaat.

Waarom is de afhaaltijd belangrijk?

Sommige bakkers werken enkel en uitsluitend op afhaaluur. Ben je te vroeg of te laat dan is je bestelling er niet meer. Oeps. Wij willen dit niet maar een afhaaltijd is wel handig en ook beter voor sommige producten. Kom je  laat? Dan maken we de taart later of bakken we het stokbrood later af. Met drukke dagen, zoals Pasen, willen we dit ook heel graag  weten. In onze oven kunnen 600 pistolets. Vorig jaar waren er meer dan 4000 pistolets besteld. We hebben 11 verschillende soorten. Je voelt hem aankomen… dit past nooit in één oven en in iedere oven moeten wel alle soorten zitten en dan zijn dit alleen nog maar de harde broodjes. Vandaar dus de afhaaltijd!

We gaan er een heerlijke Pasen van maken! Heb je toch nog vragen? Stel ze gerust!