Experimenteren

De eerste dagen in de nieuwe winkel waren hectisch, meer dan hectisch. Alles nieuw, het was erg druk en we hadden nog een paar zieken. Nu hebben we tijd om te evalueren en te kijken wat handiger, beter, slimmer kan.

Wat hebben we al gedaan? De inkomdeur was niet goed afgesteld. Eerst ging de deur al open als er een auto voorbij reed, daarna moest je bijna tegen de deur oplopen voordat deze open ging. Dat is gelukkig opgelost! Voor de meeste mensen is de routing duidelijk, voor een aantal nog niet. Er komt nog iets heel moois boven de inkom, misschien verduidelijkt dat al genoeg en anders kunnen we nog stickers op de deur plaatsen. Ook kunnen we de uitgaande deur alleen op uitgaan zetten.

De gebaksvitrine en de koffiekoekenvitrine hebben we omgedraaid. Onze mooie taarten en lekkere gebakjes stonden een beetje in een ‘verdom’hoekje. Ook met het aanvullen lijkt deze indeling handiger.

Een ander experiment is het afhalen van al betaalde bestellingen aan de achterste kassa. Dit was een wens die veel klanten hadden, maar wat in de oude winkel praktisch heel onhandig was. Nu kan het wel, al lijkt het misschien een beetje of klanten dan voordringen. Dat zou zo zijn als een klant vervolgens nog heel veel bijbestelt. Dit hebben we daarom als voorwaarde op het bordje erbij gezet. Dus vanaf nu is online bestellen nog gemakkelijker en sneller! Of al eerder komen bestellen en betalen…

Kom ik tot een laatste ding waar door een paar klanten naar gevraagd werd; nummertjes. Persoonlijk houd ik hier niet van. Wie wil er nou een nummer zijn? Het kan echter wel handig zijn. Zeker als je nu even in de winkel wilt neuzen, het druk is, en je niet meer weet achter wie je aan de beurt was. Aan de andere kant, wat als mensen hun nummertje vergeten? En moeten we dan de hele tijd nummertjes gaan omroepen? Wat doen we met de bestellingen die ook allemaal een nummer hebben en hoeven mensen die een al betaalde bestelling hebben dan weer geen nummertje? Voorlopig is het lijstje bezwaren te lang, we kijken dit nog even aan!