Fouten gebeuren, ongelukjes ook en er gaat wel eens wat stuk. Er is al eens een vlaai door de lucht gegaan, omdat een winkeldame uit de bocht vloog, maar gelukkig gebeurt zoiets niet vaak.
Wat is er de afgelopen 2 weken gebeurd:
- Telefoon vanuit de bakkerij. Ik was met Ravi in Zeeland, niet echt in de buurt dus. Ronald had de Adams bus mee en er moest nog een grote bestelling weggebracht worden. Of ik Ronald even wakker kon bellen… 10 oproepen, zonder gehoor, later is vaderlief opgetrommeld en die heeft snel de bestelling weggebracht.
- Onze worstenbroodplank voor het warme worstenbrood is ineens in 3 stukken gebroken. We moeten snel op zoek naar een nieuwe, grote plank, want met die kleine plankjes schiet het niet echt op.
- Erg onhandig. De stang van een broodsnijmachine liet los. Ook deze kunnen we echt niet missen. Hopelijk snel weer gemaakt, en nu goed, want de eerste poging is mislukt. En anders moeten we op zoek naar een nieuwe.
- Een doos met gebakjes stond klaar op de uitroltafel. Iedere dag wordt er gepoetst in de bakkerij en per ongeluk werden wat knopjes aangeraakt op het schermpje. De uitroller is vol automatisch, kwam in beweging en flats… daar lag de doos. Gelukkig geen gebakjes door de uitroller heen, dat zou pas een zooitje geworden zijn. Maar alle gebakjes moesten opnieuw gemaakt worden.
- Waar jullie wel last van gehad kunnen hebben; de oven gaat zo vaak af dat Ronald hem niet altijd meer hoort. Ai, dat waren 3 platen worstenbrood. Aangebrand en niet meer verkoopbaar. Dit gebeurt hooguit 1 keer per jaar en is altijd ontzettend balen…
- Voor de vakantie werkt altijd alles prima. Na de vakantie is dat altijd weer even spannend. Net of machines dan ook in de relax stand gaan of zo. Gelukkig dit keer geen heel grote stukken, maar een weegschaal die afweegt is fijner dan eentje die alleen maar ‘piep’ zegt.
- Ook de broodautomaat in Zondereigen heeft een beetje kuren. Een loopbandje (van het wit brood) is stuk, waardoor hij regelmatig op storing springt. Ook hiervoor geldt, hopelijk snel gemaakt.
- Bloem wordt bij ons in pallets geleverd. De bakkerij is groot en deuren kunnen open, maar leveranciers moeten wel helemaal naar achter langs alle tafels en machines. Extra vervelend als dan een paar dagen later blijkt dat ze de verkeerde bloem geleverd hebben…
Tot zover twee weekjes (wel en) wee. Valt allemaal best mee. Geen grote stukken in ieder geval. Gaan we proberen zo te houden!